20.05.2007 12:26
Punavein aitab eesnäärmevähi vastu
Punaveinisõbrad -
terviseks! Klaas punaveini päevas võib ära hoida eesnäärmevähi, selgus värskest
uuringust.
USAs Seattle's
asuva Fred Hutchinsoni vähiuuringute keskuse teadlased avastasid, et mehed, kes
jõid nädalas neli kuni seitse klaasi punaveini haigestusid pea poole harvemini
eesnäärmevähki, kui need, kes veiniklaasist ära ütlesid, teatas Reuters.
Ajakirja Harvard
Men's Health Watch juuninumbris ilmuv artikkel põhineb 1456 40-60-aastase mehe
seas tehtud uurimusel, muuhulgas taheti teada ka andmeid alkoholitarbimise
kohta.
Esmapilgul näisid
tulemused olevat sarnased paljude varasematega - ei ilmnenud seost vähiriski ja
alkoholitarbimise vahel. Kuid seejärel võtsid teadlased vaatluse alla erinevad
alkohoolsed joogid ja tulemus oli üllatav - veini joomine vähendas
eesnäärmevähi riski.
Kui võrreldi
punast ja valget veini, oli punasel rohkem eeliseid - isegi väike kogus alandas
vähiriski.
Õllega oli
vastupidi. Meestel, kes kaheksa aasta jooksul jõid nädalas 35 või rohkem õlut,
oli suurem oht haigestuda eesnäärmevähki.
Taas leidis
kinnitust asjaolu, et suurem haigestumise risk oli meestel, kelle peres oli
varem eesnäärmevähki esinenud ning ka neil, kes olid ülekaalulised, suitsetasid
või olid tumeda nahavärviga.
Teadlased
oletavad, et veini soodne toime on keemiline - teistes alkohoolsetes jookides
pole flavonoide ja resveratroli. Neil ainetel on antioksüdantsed omadused ning
mõned neist tasakaalustavad meeshormooni androgeeni, mis stimuleerib eesnääret.
Kuid teadlaste
sõnul oli see uuring liiga väikene selleks, et hakata eesnäärmevähi
ärahoidmiseks veini soovitama.
Tegelikult on see
üks järjekordne teade sellest, et punase veini joomine võib olla tervisele
kasulik. Talvel teatasid Hollandi teadlased, et veinijoomine võib pikendada
mehe eluiga ning mullu teatasid Ameerika teadlased, et vein suudab infarkti
puhul kaitsta ajukahjustuse eest.
Kuid arste hoiab
veinisoovitusi jagamast hirm: patsient võib oletada, et kui pisut veini on hea,
siis rohkem võib olla isegi veel parem.